Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Природничі науки. Фізико-астрономічний модуль (ІІ-й курс)


Підручник: фізика 11 клас рівень стандарту за редакцією Т.Засєкіної, Д.Засєкіна

Урок 39.  Квантові властивості світла. Гіпотеза Планка. Світлові кванти. Енергія та імпульс фотона». 
Виконайте наступні завдання:

1. Опрацюйте §35 підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після §35.
3. Ознайомтеся з гіпотезою Планка.
4. Проаналізуйте корпускулярно-хвильовий дуалізм світла

5. Перегляньте відеофрагменти:

Основи квантової оптики. Квантові властивості світла. Гіпотеза М. Планка

Галілео. Експеримент. Абсолютне чорне тіло

Фотони

Після перегляду виконайте вправу «Фізичні смаколики» (складіть словник фізичних термінів).

6. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

7. Приклади розв’язування задач. Задачі на світлові кванти

8. Розв’язуємо самостійно. Вправа 27(1-4) письмово.

9. Перевіряємо знання. Тести ЗНО онлайн фізика. №23.ос.10р.; 34.ос.16р.; 36.ос.12р.

10. Відомі і знамениті. Макс Планк і квантова фізика


Урок 40-41 Фотоефект.   Рівняння фотоефекту Застосування   фотоефекту.   Люмінесценція. Сонячні батареї.

Виконайте наступні завдання:
1. Опрацюйте §36 підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після §36.
3. Ознайомтеся з явищем фотоефекту.
4. Проаналізуйте рівняння фотоефекту.
5. Перегляньте відеофрагменти:

Фотоефект

Фотоефект та його закони

Квантова оптика. Фотоефект

Квантова фізика. Фотоефект

Фотоефект. Рівняння фотоефекту. Застосування фотоефекту

Після перегляду зробіть висновок: що називають фотоефектом, рівняння фотоефекту та його застосування.

6. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

7. Приклади розв’язування задач. Фотоефект

Онлайн-урок ЗНО. Основи квантової теорії. Фотоефект 

8. Розв’язуємо самостійно. Вправа 28(1-4) письмово.

9. Перевіряємо знання. Пройти тестування (обов’язково!!!) Натисніть ТУТ

10.Це цікаво. Як працюють сонячні панелі (батареї)

 

Урок 42. Контрольна робота № 4 з теми: «Хвильова  і квантова  оптика»

Тема уроку: «Контрольна робота»
Виконайте наступні завдання:

1.Опрацьовуючи §39-40 підручника перевірте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфів, згадайте основні поняття, формули, закони, приклади розв’язування задач.

2.Перевіряємо знання. Виконайте контрольну роботу (обов’язково)!!! Натисніть ТУТ

Web-квест "Молекули щастя, які вони?"  Натиснути ТУТ
 У квесті обов'язковим завданням є тестування, а інші завдання за бажанням
( хто виконає, отримаєте додаткові бонуси).

Урок 43.  Історія вивчення атома. Ядерна модель атома. Квантові постулати 

Н. Бора.

Виконайте наступні завдання:
1. Опрацюйте §37 підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після §37.
3. Ознайомтеся з квантовими властивостями світла.
4. Проаналізуйте постулати  Н. Бора.

5. Перегляньте відеофрагменти:

Квантові властивості світла

Квантові постулати Бора

Квантові постулати Бора. Модель атома

Після перегляду зробіть висновок: які квантові властивості світла та енергетичні рівні атома гідрогену?

6. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

7. Приклади розв’язування задач. Задачі на квантові постулати Бора

8. Розв’язуємо самостійно. Вправа 29 (1-4) письмово.
9. Це цікаво! Атом, який побудував Бор

 

Урок 44. Випромінювання та поглинання світла атомами. Атомні й молекулярні спектри. Спектральний аналіз та його застосування.  

Виконайте наступні завдання:
1. Опрацюйте §38 підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після §37.
3. Проаналізуйте види спектрів та застосування спектрального аналізу.
4. Перегляньте відеофрагменти:
Види спектрів

Відкриття спектрального аналізу

Спектральний аналіз. Забарвлення полум’я йонами металів

Після перегляду зробіть висновок: яка роль спектрального аналізу для науки?

5. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

6. Приклади розв’язування задач. Підготовка до ЗНО

9. Перевіряємо знання. Пройти тестування (обов’язково!!!) Натисніть ТУТ

8. Це цікаво! Лазери

Галілео. Експеримент. Лазерна сигналізація

 

Урок 45. Атомне ядро. Протонно-нейтронна модель атомного ядра. Нуклони

Ядерні сили.  Енергія зв’язку атомного ядра.  

Виконайте наступні завдання:

1. Опрацюйте §39 підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після §39.
3. Ознайомтеся з будовою атома.
4. Проаналізуйте характерні властивості ядерних сил.

5. Перегляньте відеофрагменти:

Строение атома по Резерфорду

Видеоурок по физике "Радиоактивность. Модели атомов."

Будова атомного ядра. Ядерні сили

Після перегляду зробіть висновок: Яка енергія зв’язку між нуклонами у ядрі атома? Як розрахувати енергію зв'язку атомного ядра?

6. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

7. Приклади розв’язування задач.

Задача. Визначити  питому енергію зв'язку ізотопу Оксигену 17      

Задача 7. Визначити дефект маси i енергiю зв`язку ядра атома Бору.

8. Розв’язуємо самостійно. Вправа 30(1-3) письмово.

9. Перевіряємо знання. Пройти тестування (обов’язково!!!) Натиснути ТУТ !!!

10. Відомі і знамениті. Ернст Резерфорд

 

Урок 46. Радіоактивність. Радіоактивні перетворення. Закон радіоактивного розпаду.  
Виконайте наступні завдання:

1. Опрацюйте §40 підручника.
2. Дайте усні відповіді на питання після §40.
3. Ознайомтеся з явищем радіоактивності.
4. Проаналізуйте правила зміщення та основний закон радіоактивного розпаду.

5. Перегляньте відеофрагменти:

Відкриття радіоактивності: її переваги та згубна дія

Ядерна фізика. Радіоактивність

Після перегляду зробіть висновок: Що відбувається з ядром атома під час випромінювання α-частинки? β-частинки? γ-випромінювання?

6. Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.

7. Приклади розв’язування задач. Радіоактивність Розв'язування задач на застосування закону радіоактивного розпаду

8. Розв’язуємо самостійно. Вправа 31(3-5) письмово.

9. Перевіряємо знання. Пройти тестування (обов’язково!!!) Натиснути ТУТ!!!

10.Із історії великих відкриттів. Радиоактивность. Открытие и применение.

 

Урок 47. Ядерні реакції. Енергетичний вихід ядерних реакцій
Виконайте наступні завдання:
1.Опрацюйте §40 підручника.
2.Дайте усні відповіді на питання після §40.
3.Ознайомтеся з типами ядерних реакцій.
4.Проаналізуйте: Які відомі вам закони збереження справджуються під час ядерних реакцій? Як дізнатися, яка енергія вивільняється під час будь-якої ядерної реакції?
5.Перегляньте відеофрагменти:

Ядерні реакції. Енергетичний вихід ядерних реакцій.

Після перегляду зробіть висновок: Як змусити ядро перетворитися на інше ядро?

Які ядра при цьому можна отримати, як їх ідентифікувати і де застосувати?

6.Використовуючи матеріал підручника, дайте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфу.
7.Приклади розв’язування задач. Склад атомних ядер. Ядерні реакції. Вчимося розв'язувати задачі
Знакомство с уравнениями ядерных реакций
Задачі на складання рівнянь ядерних реакцій та енергетичний вихід ядерних реакцій
8.Розв’язуємо самостійно. Вправа 32(1,2) письмово.
9.Перевіряємо знання. Пройти тестування (обов’язково!!!) Натисніть ТУТ
10.Це цікаво. Влияние радиоактивных излучений на живые организмы

 

Урок 48. Ядерна енергетика. Ядерний  реактор. Термоядерні реакції. Фізичні основи ядерної енергетики.

Виконайте наступні завдання:

1.Опрацюйте конспект уроку натисніть ТУТ

2.Дайте усні відповіді на питання після опрацювання конспекту.

3.Ознайомтеся з будовою ядерного реактора.

4.Проаналізуйте: Яке призначення ядерного реактора?

5.Перегляньте відеофрагменти:

Основи ядерної енергетики.

Ядерный реактор. Атомная энергетика

Ядерний реактор

Термоядерні реакції

Після перегляду зробіть висновок: Які процеси відбуваються внаслідок поглинення нейтрона ядром Урану? Чи може ланцюгова ядерна реакція відбуватися в природному урані? Як побудований ядерний реактор? Для чого призначені його основні елементи?

6.Приклади розв’язування задач. Визначити ККД ядерного реактора.

7.Розв’язуємо самостійно. Вправа 32(3) письмово.

8.Перевіряємо знання. Пройти тестування (обов’язково)!!! Натисніть ТУТ

9.Цікаві факти. Як працює АЕС?

 

Урок 50. Дозиметрія.  Дози  випромінювання.  Радіоактивний захист людини Дія радіоактивного випромінювання на живий організм.

Виконайте наступні завдання:

1.Опрацюйте лекцію  Природний радіаційний фон

2.Дайте усні відповіді на питання: Які види радіоактивного випромінювання ви знаєте? Як охарактеризувати йонізуюче випромінювання

3.Ознайомтеся з радіоактивними елементами Натисніть ТУТ

4.Проаналізуйте: Які елементи називають трансурановими? Яке їх практичне значення?

5.Перегляньте відеофрагмент: Джерела радіації

Після перегляду зробіть висновок: Що таке радіація і чим вона відрізняється від радіоактивності?

6. Приклади розв’язування задач. Готуємось до ЗНО

7.Перевіряємо знання. Пройти тестування (обов’язково)!!! Натисніть ТУТ

8.Цікаво знати. Найрадіоактивніші місця на Землі

 

Урок 51. Методи реєстрації іонізуючого випромінювання.

Виконайте наступні завдання:

Опрацюйте конспект уроку натисніть ТУТ.                                                            

2.Дайте усні відповіді на питання після опрацювання конспекту.

3.Ознайомтеся з будовою приладів, які дають можливість реєструвати заряджені частинки, спостерігати їх траєкторії тощо.

Експериментальні методи реєстрації заряджених частинок

4.Проаналізуйте: Яке призначення цих приладів?

5.Перегляньте відеофрагменти:

Методы наблюдения и регистрации элементарных частиц

Після перегляду зробіть висновок: Як влаштована іонізаційна камера? Яке явище використовується в будові лічильників Гейгера—Мюллера? За допомогою якого приладу можна вивчати сліди заряджених частинок? Який принцип дії камери Вільсона?

6.Готуємося до контрольної роботи. 1)Під час опромінення мішені протонами утворюється Магній-24 і вилітають α-частинки. Запишіть рівняння ядерної реакції, що відбувається. 2)Період піврозпаду Цезію-134 дорівнює 2 роки. За який час кількість цього нукліда з зразку зменшується у 8192 рази?

7.Перевіряємо знання. Пройти тестування (обов’язково)!!! Натисніть ТУТ

8.Цікаві факти. Переваги та недоліки радіоактивного випромінювання

 

Урок 52. Елементарні частинки. Загальна характеристика елементарних   частинок. Класифікація елементарних частинок. Кварки. Космічне  випромінювання. 

Виконайте наступні завдання:

1.Опрацюйте  §42 підручника.
2.Дайте усні відповіді на питання після параграфу

3.Ознайомтеся з класифікацією елементарних частинок.

4.Проаналізуйте: Що таке кварки? Чому кварки об’єднуються в адрони?

5.Перегляньте відеофрагменти:

Елементарні частинки.

Найменша річ у Всесвіті

Всередині Великого Адронного Колайдера (ВАК). Бозон. Мюон. Нейтрино. Мезон.

Після перегляду зробіть висновок: Яке майбутнє у розвитку фізики елементарних частинок?

6.Готуємося до контрольної роботи. 

1) Знайдіть ККД атомної електростанції потужністю 500 МВт, якщо щодоби вона витрачає 2,35 кг урану-235. Уважайте, що під час кожного ділення ядра Урану виділяється енергія 200 МеВ.

7.Перевіряємо знання. Пройти тестування (обов’язково)!!! Натисніть ТУТ

8.Цікаві факти. Світ елементарних частинок

 

Урок 53. Контрольна робота № 5 з теми «Атомна  та ядерна  фізика».

Виконайте наступні завдання:

1.Опрацьовуючи §39-42 підручника перевірте письмові відповіді на контрольні запитання після параграфів, згадайте основні поняття, формули, закони, приклади розв’язування задач.

2.Перевіряємо знання. Виконайте контрольну роботу (обов’язково)!!! Натисніть ТУТ

3.Цікаві факти. Винахідники. Термоядерна енергетика. Магнітні сенсори

 

Урок 54. Урок у довкіллі №2. Складання карти забрудненості радіонуклідами своєї місцевості

https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-skladannya-karti-zabrudnenosti-radionuklidami-svoe-miscevosti-47341.html

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар