Реалізація компетентнісного підходу на уроках фізики є дієвим засобом формування наукового світогляду учнів, їх наукового стилю мислення, розуміння природи і сучасних технологій, а отже є засобом формування компетентності «обізнаність у галузі природничих наук і технологій».
Вивчаючи фізику учні:
✓ вчаться пояснювати явища природи, розуміти принцип дії та будову засобів сучасної техніки, приладів та обладнання на основі фізичних знань;
✓ набувають здатність характеризувати роль фізичних знань у формуванні природничо-наукової картини світу;
✓ розвивають навички формулювати оціночні судження та пропонувати способи вирішення науково-освітніх завдань;
✓ вчаться планувати та реалізовувати фізичні спостереження й експеримент, фіксувати, опрацьовувати й правильно інтерпретувати та оцінювати їх результати;
✓ набувають досвіду добирати та застосовувати наукові методи й засоби для дослідження природних явищ відповідно до поставлених завдань, вчаться спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати;
✓ формують ставлення щодо усвідомлення ролі фізики у вивченні навколишнього світу;
✓ вчаться оцінювати значення природничих наук, перспективи їх подальшого розвитку та виявляти ставлення до актуальних проблем сучасного природознавства.
Вивчаючи фізику учні:
✓ вчаться пояснювати явища природи, розуміти принцип дії та будову засобів сучасної техніки, приладів та обладнання на основі фізичних знань;
✓ набувають здатність характеризувати роль фізичних знань у формуванні природничо-наукової картини світу;
✓ розвивають навички формулювати оціночні судження та пропонувати способи вирішення науково-освітніх завдань;
✓ вчаться планувати та реалізовувати фізичні спостереження й експеримент, фіксувати, опрацьовувати й правильно інтерпретувати та оцінювати їх результати;
✓ набувають досвіду добирати та застосовувати наукові методи й засоби для дослідження природних явищ відповідно до поставлених завдань, вчаться спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати;
✓ формують ставлення щодо усвідомлення ролі фізики у вивченні навколишнього світу;
✓ вчаться оцінювати значення природничих наук, перспективи їх подальшого розвитку та виявляти ставлення до актуальних проблем сучасного природознавства.
Дитатктичні матеріали до уроків
- Презентація з теми "Звуки в житті людини".
- Уроки-проекти для вчителів фізики з використанням проектних технологій.
- Навчально-методичний посібник "Розв’язування задач професійного змісту з фізики" (автор Мариніна В. І.)
- Робочий зошит з астрономії як засіб формування предметних компетентностей учнів.
- Ідеї для проектів з фізики 10 клас.
- Компетентнісні задачі "Фізика у побуті".
Наукові праці
- Мариніна В. І. Компетентнісна структура підготовки кваліфікованого робітника на уроках фізики.
- Мариніна В. І. Формування професійної компетентностів майбутніх кваліфікованих робітників на уроках фізики засобами нових педагогічних технологій навчання.
- Непорожня Л. В. Методичні особливості формування природничо-наукової компетентності старшокласників на уроках фізики.
- Непорожня Л. В. Формування природничо-наукової компетентності старшокласників у процесі навчання фізики (методичний посібник).
- Непорожня Л. В. Розвиток природничо-наукової компетентності засобами підручника з фізики.
Немає коментарів:
Дописати коментар